13 Ağustos 2012 Pazartesi

Tuvalette mutlu son!

Daha önceki tuvalet eğitim yazılarımı buradan okuyabilirsiniz.


Herkesin de bildiği gibi Mayıs başında Datça'ya geldik 6 aylığına. Buraya gelirken biliyordum Doruk'un İstanbul'a dönerken altında artık bez olmayacağını. Ama nasıl ve nereden başlamam gerektiğine bir türlü karar veremiyordum. 

Birçok uzmanın dediği gibi bu işe bir girişirsek geri dönüşü olmamalı ve kararlılıkla bu işi bitirmeliydik. Ama benim önümde para kazanmam gereken bir yaz sezonu, yönetmek zorunda olduğum bir otel ki, bunun içine insanlar, hesaplar kitaplar giriyor. Sonra müşteri memnuniyeti ve benim küçük oğlumun memnuniyeti tabiki...

Doruk'u kreşe vererek onun zamanını çok daha kaliteli geçirmesini sağladık biz diğer hengamelerle uğraşırken. Ama gel gör ki tuvalet eğitimi için zaman bulamıyorum.

Sonra Temmuz başı gibi Doruk artık sinyal vermeye başladı. Altını bezletmek istememeler. Altına yaptığına hemen değiştirmek istemeler. Kakası geldiğinde daha yaparken söylemeler. Sabahları kupkuru bezle kalkmalar. Ama malesef ben kendime güvenemiyorum. Ya başarısız olup oğlumuda kötü etkilersem diye yoğun düşüncelerdeyim. Birde tabi olayın kreş boyutu var. Orda ona yardımcı olacaklar mı? Kötü davranırlar mı? vs.

Otelde ciddi bir yoğunluktan sonra 2-3 günlük boş bir dönemimiz oldu ve ben bir sabah kalkıp evet Doruk okula gitmeyecek ve biz bu tuvalet eğitimini bitireceğiz bu hafta dedim ve o andan itibaren bezi attık. O andan itibaren de Doruk çişini söylemeye başladı. Yaklaşık 1,5 ay oluyor ve sadece 2 yada 3 kere kaçırmışlığı vardır. Oda oyun oynarken kıvrandığını görüyorum gidelim diyorum. Ama oyunu bırakamadığı için kaçırma olayı.

4 gün sonra kreşi arayıp onlara sordum. Nasıl yapalım yardımcı olur musunuz? diye... onlarda "tabiki gönderin okula hiç sorun olmaz" dedi. Ve hemen bir defter açtık. Öğretmeni oraya Doruk'un o günkü tuvalet kaçırması varsa yada o gün başarılı bir şekilde bittiyse oraya yazdı. 

Bizde şahane ve yumuşacık bir şekilde tuvalet eğitimimizi bitirdik. Geceleride hiç kaçırmadı Doruk. (geceleri sıvı vermemek şart ama) şu anda su bile içse çişi geldiğinde beni kaldırıyor ve tuvalete gidiyor.

Vaaay beeeee şu tuvalet mevzusu ne kadar basitmiş meğer... :))) En azından bizim için öyle oldu ve bu konuda ben değil tamamen Doruk beni zorladı. Umarım herkes bizim gibi geçirir bu dönemi.

Yuppiii!!!


4 yorum:

Unknown dedi ki...

Tebrik ederim. Ben de başlayacağım bir türlü olamıyor. Sağ olsun bakıcımız bu konuda destek olamıyor. Bayram tatilini bekliyorum bende
Küçük delikanlı oldu artık Doruk'cum:)

maviye iz süren dedi ki...

Gözünüzaydın,tebrik ederim:)

deeptone dedi ki...

ha haaaa bravo.
:)

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Doruğu ve annesini tebrik ediyoruz :)
MaşaALLAH diyelim :)