22 Aralık 2010 Çarşamba

Emzirme Reformu Sobesi

Blogcu anne "emzirme reformu"nu destekleyenler için bir sobe hazırlamış. Bizde hala emen ve emziren olarak bu soruları yanıtlamayı bir borç biliriz....

(1)  Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)

%30 civarı olduğunu düşünüyorum. Doruk doğduğundan beri okuduğum tanıştığım annelere göre tahminim budur.

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?

Doruk'um 11 aylık. Biz hala yoğun bir şekilde anne sütü içiyoruz. Gündüzleri sağarak, geceleri birfiil.....

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?

Senelik izinlerim, süt iznimin toplu kullanılması ve doğum iznimin Doruk'un doğduğu gün başlamasıyla tam 7,5 ay.

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?

Seçimi bana bıraktılar. Ben toplu olarak kullanmayı tercih ettim. iyikide öyle yapmışım. Çünkü günde gidilen bir saat yada haftada bir günün süte bir faydası olduğunu düşünmüyorum. Bu şekilde kullanan birçok annenin sütü 1 sene dolmadan kesiliyor. Yoğun bir şekilde 7,5 ay emzirdiğim için sütüm hala oğluma yetecek kadar var diye düşünüyorum.

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?

Ben şanslı annelerdenim. Böyle birşeyle karşılaşmadım. Aksine herzaman desteklendim. Hala hergün 1-2 saati süt sağmaya harcamama rağmen kimseden bir tepki almadım.


(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?

Hiçbir zaman sıkıntı yaşamadım. Bu konuda gayet rahat davrandım Buna çevrenin rolü önemli diyorum. Bulunduğum ortamlarda hiçbir zaman bunu yadırgayacak, yargılayacak insanlar olmadı sanırım.


(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?

Evet desteğe ihtiyacım oldu. Ama hamilelik dönemimde buna çok iyi hazırlanmışım sanırım. Etrafa karşı kulaklarımı çok güzel tıkadım ve beni ve sütümü etkilemesine izin vermedim. Kafamdaki soru işaretlerinide deneme yanılma ve bol bol okuyarak atlattım. Aynı şekilde psikolojik desteği en çok eşimden gördüm ve kendi kendime araştırarak telkin ederek aştığımı düşünüyorum. Süt vermek istemek tüm engelleri aşıyor sanıyorum.

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?

Kesinlikle gördüm. Ama 7.sorunun cevabındaki gibi aştım hepsini.

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?

Evet biliyorum. Gerekli çünkü ülkemiz bu konuda gerçekten çok gerilerde. Bir iş yerinde anne olmak, bunu istemek, anneliği yaşamak sorun olmamalı. Her anne bebeğiyle doya doya vakit geçirmeli. İlk 1 sene bebeklerimiz için o kadar önemliki.... bebekler için güven duygusu, sevgiyi hissetmek... anne içinde bebeğinin ilklerini yaşamak açısından... sağlıklı gelecekler için... çok çok önemli. Bu reform sayesinde umarım gelecek nesillerde anneler bebekleriyle iş güvencesiyle, sağlıkla, stressiz mutlu zamanlar geçirirler.... 

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.

Tabiki..............

Hiç yorum yok: